Inspiron 6400 و نصب ویندوز سرور 2008

منتشرشده: 10 ژوئیه 2010 در ویندوز 2008

دیروز روی یه لپ تاپ Dell Inspiron 6400 یه ویندوز 2008 نصب کردم. فکر نمی کردم، ولی راحت نصب شد، فقط مشکل کارت گرافیکی داشت که درایورش رو نشناخت که از سایت dell دانلود کردم و اون هم شناخت، فقط الان مشکل اینه که کارت گرافیکیشو، قوی نمی دونه و حال نمی کنه با win+tab، که این هم خیلی مهم نیست. همه چیز رو هم نصب کردم و به غیر vs2005 , sql 2005 خیلی گیری نداد.

برای bluetooth هم از این جا همه چیز ردیف شد. جزییات رو خوب گفته 🙂

یکی از جالب ترین نکات ویندوز 2008 اینه که از Grub برای boot manager استفاده  می کنه، که یه اتفاق خیلی بزرگه، البته شاید من که چند سالیه که از اخبار لینوکس دورم، برام جالبه، مهم اینه که برام جالب بود، نخست یه کم دودل بودم ولی بعد دیدم خودشه 🙂

یادش به خیر چقدر تو دبیان و جنتو با این گراب و command line اش ور رفته بودم.

از این سایت هم استفاده کردم و یه سری چیزایی رو که می خواستم رو بدون دردسر انجام دادم. برای hibernate کردنش یه کم دردسر داشتم(البته واقعا باید پرسید کسی سرور رو hibernate می کنه یا نه؟) که بعد فهمیدیم همون alt+f4 ردیفه و به صورت چخ پرفکت! سرور رو (این جا یه لپ تاپ رو)، مثل ماست hibernate می کنه، سرعت بوت شدن از hibernate تقریبا برابر با 5-6 ثانیه هست و خوب برای من خوبه.

بیان دیدگاه